Manligt mode: Outfits med koftor

Som jag skrivit innan så kommer hösten nu och det är dags att damma av dom gamla koftorna eller köpa nya. För visst är kofta ett plagg som nästan blir snyggare med åren.

Nu finns det massa olika konsumenter.

Den vanliga Svenssonkillen som har pengar och vill ha bra kvalité och köper Ralph Lauren, Gant, Hugo Boss, Tiger, Filippa K som basplagg. Vilket är fullt förståeligt. Varför köpa billigare saker som går sönder snabbare, det blir ju dyrare i längden? Här har vi en skara med massa olika killar. Dom som kan mode och älskar kläder, och dom som inte gillar mode alls och vet att det aldrig blir fel med en svart, v-hals från Filippa K.

Sen har vi Tjejkonsumenten som handlar mycket och ofta. Här handlar du på H&M, Gina Tricot och Top Shop som har sämre kvalité, men sjukt snygga saker. Varför slänga bort massa pengar på dyrare plagg när dom ändå går sönder och ingen ser vad det är för märke när man väl får på sig dom.

Jag hör väl mer till den andra skalan än den första, även om jag inte blinkar på att köpa en t-shirt för 700kr så länge jag gillar den. Jag är dock väldigt mycket "färskvara" vad gäller kläder. Tröttnar mycket och har massor med olika stilar. Jag har bra inkomst, men inte så bra att jag kan shoppa hejdlöst bland dyra plagg. Jag handlar exempelvis nästan på varje lunch om jag får läge.

Det är därför jag inte läser tidningar som King, som tar fram det ena dyra plagget efter det andra. Jag är väl mer som en tjej, för i tjejmodetidningar finns de mycket mer variation. Men det är ju så vi handlar också. 

Jag är för att man ska blanda dyrt med billigt. Kläder i slutändan är varken för att det ska vara bekvämt och inte snyggt, eller snyggt och inte bekvämt, utan båda delarna.


Hösten på H&M

Kofta H&M 299kr


En sportigare variant på en kofta, som har fejkmockalappar och matchande knappar.



Keps: Abercrombie & Fitch
Skjorta: H&M
Kofta: H&M
Jeans: G-star Arc
Bälte: H&M
Skor: Adidas Originals 

Glömde en sak till outfiten:


Ps. Finns en till färg på koftan ds.

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0