Det härliga med Juletid

Jag älskar julen, det är bland det bästa jag vet. Kanske för att det tar fram barnet i mig gång på gång, eller att man faktist får se Ensam Hemma och Mighty Ducks på nytt.

En stor del är att man får vara mer med sin familj. Just därför har jag beslutat att infria en dröm för mig själv, att göra en egen julkalender. Många kanske har den drömmen fast åt andra hållet, att få 24 klappar som någon listigt har tänkt ut, men jag har drömt om detta ända sen jag var liten, och nu skulle jag äntligen få göra det.

Två år i rad hade jag köpt The Body Shops julkalender till Nathalie. 2009 en kalender för 1200kr (det finns ju 3 olika hos dom varje år 800, 1000 och 1200kr). 2011 köpte jag 1200kr och 800kr till henne.

Sen tänkte jag toppa det, blandat med att hon har kvar sjukt mycket produkter från förra året, så det kändes omödigt att köpa igen. Så det fick bli en egen.

Igår skule jag slå in julkalendern jag köpt sedan ett tag tillbaka.

Mamma hade varit magisk och redan slagit in med papper. Hon hade också hämtat massa kartonger från sitt jobb så alla var snarlika.


På väg till Hagsätra där jag är uppvuxen, tror ingen kände igen mig med mitt långa skägg, kanske småbarnen i Centrum som trodde det var Jultomten.


Mamma hade köpt äppelmunkar som väntade på mig.


Här stod dom turkosa och lila (färger jag vet Nathalie gillar) uppradade för mig att pimpa med snöre, julrim och siffror.


Vi tar paket nummer 24 som exempel!


Sen skulle snöret på. Köpte lila och mörkblå sidensnöre men det blev inte lika fint, Svart är Nathalies favoritfärg så klart den måste med.


Nej det är inte jag som ska VAXA ÖGONBRYNEN. Jag klistrade på mina egna julrim på en tejpbit och tejpade sedan fast den på en remsa som var av samma inslagspapper och rullade ihop den.


Så här ser det ut.


Sen förde jag det knorrade snöret igenom rimmet!


Sen klistrade jag på siffrorna och paketet var klart!


Resultatet!!

Om ni vill se vad hon fick får gärna besöka min flickväns bättre (och populärare) Blogg.

NATHALIES BLOGG!!!!

God Jul på er och ta hand om varandra. (Take care of you now, San Diego)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Inga ord, du är bäst. Puss

2011-12-01 @ 19:09:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0