Narnia avslutas, för denna gång

Jag har i början av 2010 skrivit en lista på vad jag ska se på bio under året. Efter att jag sett varje film så kommer jag skriva en liten sammanfattning av den här på bloggen. Här är alla 10 filmer jag ska se och hur hajpad jag är på att se de. 1 = otroligt hajpad, 10 = inte hajpad men ska se den.

Filmen som är i fet stil är den jag skriver om idag. Och dom som är i kursiv stil är dom som jag redan skrivit om. Understrukna titlar är dom som jag redan skrivit om, klicka på namnen för att läsa.

1. Vägen 
2. Robin Hood
3. Harry Potter och Dödsrelikerna del 1
4. Shutter Island
5. The Expendables
6. Narnia: Caspian och skeppet gryningen
7. Inception
8. Prince of Persia
9. Percy Jackson: Kampen om åskviggen
10. En galen natt



Narnia: Prins Caspian och skeppet Gryningen

Genre:
Fantasy, Äventyr
Längd: 1 timme 53 minuter
Skådisar: Skandar Keynes, Georgie Henley, Ben Barnes, Will Poulter, Bill Nighy
Sällskap: Nathalie
Min åsikt: Sen jag såg den första filmen, tidigt 90-tal, eller miniserien, så har jag älskat Narnia. Det har alltid varit lillebror till min stora kärlek, Sagan om Ringen. Faktum är att författarna är kompisar, så man ser mycket likheter, även om CS Lewis bok om syskonen Pevensie är mer barnvänlig. Han skrev totalt 7 böcker, och jag hoppas verkligen alla blir till film, dock är bara tre av dom med syskonen Lucy, Susan, Peter och Edmund.

Efter en extremt seg första timme, höjs helt plötsligt nivån och det urartar till en bra fantasyfilm. Det kändes ett tag som en dålig version av Pirates-triologin. Jag fick nästan fram en tår i slutet och det är alltid positivt. Ett monster som var riktigt otäckt och en sjukt jobbig kusin som man gillade mer efter omvandlingen. Jag säger inget mer, du får se själv.

Om jag skulle betygsätta häxan och lejonet skulle den få en 4,5. Samma sak med tvåan Prins Caspian, eftersom den här inte nådde upp riktigt dit kan du ju själv gissa...
Mitt betyg: 3,5 av 5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0